Paws Up hoidon sopimusehdot

Lönnrotinkatu 28, 00180 Helsinki

Paws Up Oy noudattaa aina eläinsuojelulain puitteita ja vaatimuksia.

Saman perheen toiset koirat saavat hoidon alennettuun hintaan (-25%)

Varaattehan tutustumiskäyntiin noin 30min, jolloin käymme läpi koiran hoitotarpeen ja hoidon kulun. Uuden koiran tullessa säännölliseksi Paws Up Clubin jäseneksi on ensimmäinen tutustumishoito (max. 4h) ilmainen. Tutustumiskäynneillä ja -hoidoilla arvioimme koiran soveltuvuuden Paws Uppiin. Mikäli koira ei sovellu päiväkotiin, emme ota koiraa asiakkaaksemme.

Päivähoitoon voi tuoda aina päiväkodin aukioloaikojen puitteissa 8.00-18.00. Koiran voi tuoda päivähoitoon myös lyhyemmäksi aikaa. Joustamme tarvittaessa tuontiajassa ja koiran voi tuoda jo klo 7, tämä kuitenkin sovittava erikseen.

Iltahoidot, viikonloput sekä pyhäpäivät ovat saatavilla vain, jos on tilaa ja henkilökuntaa. Varaattehan hoidot aina etukäteen. Vuorokausihoitojen tuonti- ja hakuajat sopimuksen mukaan. Hotelli täyshoidot vain päivähoidossa olleille koirille.

Sisätiloissa merkkaileville koirille laitamme urosvyön. Tarvittaessa veloitamme siivousmaksun 15€.

Kaikilla koirilla on oltava hoitoon tullessa hoitosopimus täytettynä sekä rokotuskortti, josta ilmenee voimassa olevat rokotukset.

Koira tulee käyttää tarpeillaan ennen hoitoon tulemista. Varmistathan myös, että koirasi ei tee tarpeita Paws Upin lähialueelle. Mikäli näin tapahtuu, keräättehän koiran jätökset. Paws Upista saa kakkapusseja tarvittaessa.

Ilmoitattehan, jos myöhästytte enemmän kuin 10min.
Voitte ilmoittaa aikataulumuutoksista soittamalla tai viestillä (myös WhatsApp käy)
numeroon 040 033 0094.

Huomioittehan, että koiralla on mukana aina ehjät talutustarvikkeet ja että koira ei pääse omatoimisesti livahtamaan valjaista tai pannasta. Isolle ja paljon vetävälle koiralle pyydämme pakkaamaan mukaan vetoa estävän pannan tai valjaat turvallisen ulkoilutuksen sekä hoitajien työergonomian vuoksi.

Mukaan ei kannata pakata omia leluja tai ruoka- ja juomakippoja.

Varahenkilön tulee ymmärtää olevansa vastuussa koirasta ja sen hoitopaikan järjestämisestä, mikäli hoitoa ei voida esimerkiksi eläimen sairastumisen vuoksi jatkaa hoitolassa.

Suosittelemme kaikille koirille ulko- ja sisäloishäätöä ennen hoitoon tuloa, mahdollisesti myös hoidon aikana pitkäkestoista ulkoloishäätöä. (esim. spot-on-valmisteet)

Asiakas/omistaja vastaa siitä, että

  • Palvelun suorittamista varten tiedot ovat oikeat
  • Eläin on hoitoon tuotaessa terve, eikä levitä tauteja tai loisia. Jos eläimellä havaitaan sairaus, tarttuva tauti tai sen havaitaan tuoneen loisia, omistaja vastaa Paws Upille sekä kolmansille osapuolille sairaudesta tai loisista aiheutuneista kustannuksista sekä vahingoista täysimääräisesti.
  • Eläin on hoitoon soveltuva käytökseltään ja Paws Upille on annettu kaikki tiedot, jotka voivat vaikuttaa hoitoon. Esimerkiksi käytöshäiriöt ja tarttumattomat sairaudet, joilla on merkitystä hoidon suorittamisen kannalta.
  • Eläimellä ei ole juoksuaika hoidon aikana. Jos juoksu alkaa hoidon aikana, on omistaja tai omistajan valtuuttama henkilö velvollinen hakemaan koira mahdollisimman pian.
  • Eläimellä on kaikki Ruokavirasto/Eviran suositusten mukaiset rokotukset
  • Asiakkaalla on omistusoikeus eläimeen tai hänellä on laillinen oikeus hankkia eläimelle hoitopalvelu
  • Omistaja tai omistajan valtuuttama henkilö noutaa eläimen sovittuna ajankohtana, tai mikäli kuljettaa eläimen, saapuu sovittuun paikkaan. Jos omistaja tai omistajan valtuuttama henkilö viivästyy sovitusta ajankohdasta, on omistaja velvollinen ilmoittamaan asiasta välittömästi. Viivästyksen ollessa tiedossa Paws Upilla on oikeus veloittaa myöhästymisestä lisämaksu.
  • Mikäli omistaja tai omistajan valtuuttama henkilö ei nouda eläintä sovitusti 14 vuorokauden kuluessa, siirtyy eläin Paws Upin omaisuudeksi.

Hinnat

  • Hinta muodostuu voimassa olevien hintojen mukaisesti, ellei asiakkaan kanssa ole sovittu muuta kiinteää hintaa
  • Hoito kuuluu maksaa viimeistään eläimen sovittuna noutoajankohtana tai laskun eräpäivänä. Jos hoitoa ei makseta sovittuna aikana, asiakkaan tulee maksaa viivästyneelle määrälle voimassa olevan korkolain mukaan viivästyskorkoa sekä korvata perinnästä aiheutuneet kulut
  • Hinnat sisältävät arvonlisäveroa 24%.
  • Sesonkihinnat:
    • Talvilomat vk 7-9
    • Pääsiäisviikko ja viikonloppu
    • Juhannus – 30. heinäkuuta
    • Syyslomat vk 41-42
    • Joulu ja uusivuosi 24.12.-6.1.
  • Kuukausi-ja sarjakortin käyttäjät saavat hoidon ilman sesonkilisää.

Varaukset

  • Varaukset ovat sitovia.
  • Varaukset viimeistään edellisenä arkipäivänä klo 18.00.
  • Päivähoidon, tuntihoidon sekä iltahoidon arkipäivälle voi varata sivuiltamme pawsup.fi ajanvarausjärjestelmän kautta, muiden ajankohtien varaukset soittamalla tai sähköpostilla.

Peruutukset

  • Hoitojen ja palveluiden peruutukset viimeistään edellisenä arkipäivänä klo 18 mennessä.
  • Myöhemmistä peruutuksista veloitamme 25% hoidon hinnasta.
  • Peruuttamatta jättäneistä hoidoista veloitamme 50% hoidon hinnasta.
  • Mikäli Paws Up peruu asiakkaan varauksen, palautuu asiakkaalle 100% hinnasta. (Peruutus voi tapahtua esim. henkilökunnan sairastuessa.)

Kuukausi- ja sarjakortit

  • Kortteja ei hyvitetä, jos niistä jää päiviä käyttämättä, ellei se johdu hoitolan kiinni olemisesta. Tällöin hoitopäivä siirtyy sopimuksen mukaan seuraavalle päivälle.
  • Paws Up Club -kuukausikortit ovat voimassa kuukauden.
  • Paws Up -sarjakortti on voimassa 6 kuukautta.
  • Kortit hankittava aina etukäteen.
  • Kortit ovat voimassa arkipäivisin ma-pe klo (7) 8-18. Ei sesonkilisää.

Eläimen sairastuminen, loukkaantuminen tai muut ongelmatilanteet

  • Asiakas tai omistaja vastaa eläimen sairaudesta, sairastumisesta, loukkaantumisesta, kuolemasta, katoamisesta tai muusta eläimelle aiheutuneesta vahingosta, ellei vahinko johdu Paws Upin huolimattomuudesta tai tahallisuudesta.
  • Eläimen sairastuessa tai loukkaantuessa sekä muissa ongelmatilanteissa Paws Up on yhteydessä omistajaan tai varahenkilöön omistajan antamien tietojen kautta.
  • Paws Upilla on oikeus viedä eläin valitsemaansa eläinlääkäriin hoidettavaksi. Omistaja vastaa lääkärihoidoista ja lääkityksestä aiheutuneet kustannukset ja kuljetusmaksut täysimääräisesti, ellei onnettomuus johdu Paws Upin huolimattomuudesta tai tahallisuudesta.
  • Paws Upilla on oikeus keskeyttää hoidon suorittaminen ja pyytää omistajaa tai omistajan valtuuttamaa henkilöä noutamaan eläin niin pian kuin mahdollista, jos hoitoa ei eläimestä johtuvasta syystä (esim. käytösongelmat tai juoksuaika) pystytä suorittamaan. Paws Upilla on kuitenkin oikeus periä palkkio sovitusta hoidosta.

Eläimen aiheuttamat vahingot

  • Omistaja/asiakas vastaa täysimääräisesti eläimen aiheuttamista esine- ja henkilövahingoista sekä vahingoista, joita eläin on aiheuttanut kolmannelle osapuolelle esimerkiksi toiselle hoitokoiralle, paitsi silloin, jos vahinko on tapahtunut Paws Upin huolimattomuudesta tai tahallisuudesta.

Virhevastuu ja vastuunrajoitukset

  • Paws Up vastaa hoidon tai palvelun virheestä voimassa olevan kuluttajasuojasäädännön mukaisesti. Omistajan tai asiakkaan havaitessa virheen, hänen tulee esittää Paws Upille reklamaatio välittömästi eläimen noutoajankohtana, kuitenkin viimeistään seitsemän (7) päivän kuluessa hoidon päättymisestä.
  • Paws Up ei missään tilanteessa vastaa vahingosta, paitsi jos vahinko on johtunut hoitolan huolimattomuudesta tai tahallisuudesta.
  • Hoitolassa on vastuuvakuutus.

Henkilötiedot

  • Paws Up käsittelee henkilötietoja voimassa olevan henkilötietosäädännön velvoittamalla tavalla. Henkilötiedot tallentuvat Paws Upin asiakastietojärjestelmään, jossa niitä käsitellään rekisteritietoselosteessa määrätyin tavoin.